whatsapp WhatsApp שיחה עם נציג אונליין

יתרונות הבריאות והרווחה של בריכות מחוממות

24.08.23

אין דבר מפנק יותר מכניסה לבריכה מחוממת ונעימה או לג'קוזי עם זרמים מרגיעים. המים החמים עוטפים את הגוף, מפיגים את הלחצים של חיי היומיום ועוזרים לנו להירגע ולנשום. אבל מעבר לרוגע ולשלווה, כדאי לדעת שלבריכות מחוממות יש עוד שפע של יתרונות בריאותיים שיכולים להשפיע הן על הבריאות הנפשית והן על הבריאות הפיזית.

אם אתם נוסעים בקרוב לחופשה, או לחילופין חושבים על שילוב של בריכה ומשאבות חום לבריכה בחצר הבית שלכם, קבלו את כל היתרונות המדהימים של בריכות מחוממות. 

 

הרפיית שרירים 

אחד היתרונות המרכזיים של בריכות מחוממות הוא השפעתן על הגוף והשרירים שלנו, כולל הרפיית השרירים והקלה על כאבים. טמפרטורת המים החמים משפרת את זרימת הדם, מקדמת את זרימת החמצן וחומרי הזנה לשרירים ומסייעת בפינוי פסולת מהגוף. התהליך הזה מסייע בהקלה על שרירים מתוחים, מקל על כאבי שרירים ועל נוקשות בשרירים.

לא לחינם ספורטאים וחובבי כושר משתמשים בבריכות מחוממות להתאוששות אחרי אימון - המים החמים מפחיתים את השפעת האימון על המפרקים, ומספקים סביבה עדינה ויעילה לתרגילי מתיחות!

 

שיפור הבריאות הנפשית והפחתת מתחים ולחצים 

לבריכות מחוממות יש יתרונות שהם מעבר לתחום הפיזי ולהרפיית שרירים בלבד, שכן יש להן השפעה מהותית גם על הנפש שלנו. השילוב בין מים חמימים וציפה במים יוצר תחושה של חוסר משקל, המפעיל שחרור של אנדרופינים - אותם הורמונים שמשפרים את מצבי הרוח הטבעיים של הגוף. תגובה כימית זו משרה תחושה של רגיעה ואופוריה, ולכן בריכות מחוממות הן דרך נהדרת להוריד מתחים ולחצים שנובעים מחיי היומיום. בנוסף, גם הסביבה השלווה של אזור הבריכה תורמת לשיפור המצב הנפשי, ומציעה הפוגה מלחצי היומיום של החיים המודרניים שכולנו מכירים היטב. 

 

איכות שינה משופרת

לבריכות מחוממות יכולות להיות השפעה אפילו על איכות השינה שלנו בלילה. זה לא סוד ששינה רגועה היא חלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא, ובריכות מחוממות יכולות לעזור להשגת המטרה הזו בדיוק. טבילה קבועה במים חמים יכולה לעזור לווסת את דפוסי השינה על ידי הפחתת חרדה ושיפור הרוגע. המים החמים מאותתים לגוף שהגיע הזמן להירגע, בדיוק כמו שקורה לפני השינה. כתוצאה מזה, אנשים מגלים שהם ישנים שינה עמוקה וטובה לאחר שהם מתחילים להשתמש בבריכות מחוממות. 

 

בריאות הלב וכלי הדם

גם מערכת הלב וכלי הדם יכולה ליהנות מהיתרונות של בריכות מחוממות. המים החמים גורמים להתרחבות כלי הדם, משפרים את זרימת הדם ומפחיתים את לחץ הדם. לכן, טבילה במים חמים יכולה לעזור לנו לשמור על בריאות הלב ולהגביר את יעילות פעילות הלב. בנוסף, הציפה במים מפחיתה את העומס על הגוף והלב, מה שהופך בריכות מחוממות לאופציה מצוינת עבור אנשים המחפשים פעילות גופנית קרדיו-וסקולרית בעצימות נמוכה אך יעילה.

 

טיפול בכאב ושיקום

לבריכות מחוממות יש פוטנציאל שיקומי, ולכן אנשי מקצוע רבים מאמצים את היתרונות של בריכות מחוממות כדי לעזור למטופלים להתגבר על פציעות או כאבים. עבור אנשים עם פציעות, מצבי כאב כרוני או מוגבלות בניידות, הציפה במים מפחיתה את העומס על המפרקים והשרירים, ומאפשרת טווח תנועה רחב יותר מאשר על האדמה. המים החמים מרפים את השרירים ומקלים על נוקשות המפרקים, ומקלים על תרגילי פיזיותרפיה. לכן, טיפולי הידרותרפיה בבריכות מחוממות יכולים לזרז החלמה מפציעות, ניתוחים ומצבי כאב כרוני, והם מרכיב חשוב בתוכניות שיקום רבות.

 

כיף והנאה

מלבד כל היתרונות הבריאותיים - הנפשיים והפיזיים - שמנינו, אסור לשכוח שבריכות מחוממות הן גם מקום של כיף, בידור ואף אינטראקציה חברתית. בין אם אתם צפים לבד במים החמים בבריכה שבחצר, שומעים מוזיקה, עושים מדיטציה או חושבים בשקט, ובין אם אתם מגיעים לקאנטרי העירוני ומתגבשים עם הקהילה, אתם יכולים להנות מהשקט ומהחברה ולזכות בתחביב נעים ומרגיע.

 

בריכות מחוממות - שפע של יתרונות בריאותיים

כפי שאפשר לראות, לבריכות מחוממות יש הרבה מאוד יתרונות נהדרים, בטח בעידן שבו מתח ולחץ הם תופעות נפוצים מאוד שיכולות לגרום למחלות רבות בכל העולם המערבי. 

בריכות מחוממות הן מקום של בריאות, שקט ורוגע, והן מסייעות לנו להרפות את השרירים, לשפר את השינה, לשפר את מצב הרוח ולחזק את הקשר בין הגוף לנפש. 

בהתאם לכללי האתיקה וסטנדרטים מוסריים בזכרון אסור להשתמש בביטויים פוגעניים ופוגעניים

השם לא יכול להיות פחות משני סמלים וארוך מ -100 סמלים

הביקורת נוספה בהצלחה!

היא תופיעה בעוד מספר רגעים.

בהתאם לכללי האתיקה וסטנדרטים מוסריים בזכרון אסור להשתמש בביטויים פוגעניים ופוגעניים

Name can't be less than 2 symbols and longer than 100 symbols

הביקורת נוספה בהצלחה!

היא תופיעה בעוד מספר רגעים.