whatsapp WhatsApp שיחה עם נציג אונליין

כדורסל בחצר הבית - איך בוחרים?

18.09.22

קוטר הסל, גובה מתקן הסל, הכדור הכי איכותי בשביל כל הסיפור, מה בעצם צריך לדעת כדי להיות המייקל ג'ורדן הבא?

עפ"י הסטנדרטים של הNBA, קוטר סל תקני הוא בין 45 ל45.7 ס"מ וגובה מתקן הסל הוא 3.05 מ'.

אז זהו? הכל כזה פשוט?

לא ממש. אלה הם פרטים יבשים, כלליים, שמתאימים למגרש סטנדרטי. בהנחה ואתם מעוניינים לרכוש את מתקן כדור הסל בשביל החצר שלכם, או אולי בשביל מגרש שאינו סטנדרטי, יש כל מני תנאים להתחשב בהם:

  • מיקום המתקן
  • תדירות השימוש ומטרתו
  • גיל השחקן
  • תקציב
     

 

  1. איפה תמקמו את הסל?
    גורם חשוב שיש לקחת בחשבון לפני רכישת מתקן הכדורסל שלכם הוא המיקום. כדי ליהנות ממשחק מרווח, צריך שיהיה מספיק מקום, ככה שיהיה אפשר להכיל את גודל הסל ומספר האנשים שמשחקים בו. צריך מינימום של 3.05 מ' של מרחק ממתקן הסל, אבל אם יש אופציה ל4.5 מ' זה מעולה, כי זהו קו הזריקה
    החופשית.


    מיקום פופולרי עבור כל מתקן כדורסל הוא בחניה שטוחה. עם זאת, אם יש תקציב ומרחב נאותים ואתם מחפשים לקחת את חווית הכדורסל לשלב הבא, אפשר לשקול מגרש ייעודי עם שני מתקני כדורסל בשני קצוות המגרש בגודל 28.65 מ' על ​​15.24 מ'.
    מטעמי בטיחות, לא מומלץ להציב מתקן כדורסל ברחוב כי מכוניות מתקרבות עלולות לפגוע בשחקנים, ואם עושים את זה רצוי לוודא הכל מבחינה בטיחותית.

    עכשיו, כשיודעים איך למקם את מתקן הסל, אפשר להתקדם לבחירת סוג הסל.

    מתקן מתקבע: מאפשר יציבות ועמידות יוצאות דופן. מתקנים אלה מחוברים בדרך כלל לקרקע באחת משתי דרכים: השיטה המסורתית היא להניח את המוט ישירות לתוך האדמה ולאטום אותו במלט - אפשרות מצוינת אם מתכננים לשמור את המתקן במקום קבוע. עם זאת, אם תרצו יותר חופש להזיז את המתקן, ישנן גם אפשרויות לקיבוע עם משטח שיישב על גבי הקרקע, או ניתן יהיה להוציא ואז להזיז אם צריך, שיתאים אפילו לחצר בית גדולה.

    מתקן נייד: אם אתם מחפשים נוחות וחופש הזזה מלא, והמיקום מספיק יציב על מנת שהמתקן לא ידרוש קיבוע, אולי כדאי לשקול מתקן סל נייד. דגמים אלה כוללים בסיס עם גלגלים, שמאפשר להזיז את המתקן במהירות בעת הצורך.

    לוח סל: ללוח הסל לוח חזק וחישוק בלבד, ללא סטנד. הוא מעולה אם האזור הנבחר מוגבל במקום (מרחב או גובה), ולכן מתאים למקומות כמו מחסן או הקיר החיצוני של הבית.

    כמובן, יש גם מתקני סל שמתואמים למיקומים יותר ספציפיים, למשל לשימוש בבריכה או שימוש משרדי.


     
  2. כמה תשתמשו בסל?
    שני החלקים שנמצאים בשימוש הכבד ביותר ובדרך כלל הראושנים להישחק הם הלוח והחישוק. מכיוון שהלוח האחורי הוא אחד החלקים היקרים ביותר של חישוק הכדורסל, רצוי להבטיח שתרכשו את הלוח הנכון מההתחלה כדי למנוע בעיות בעתיד.

    בשביל זה, צריך להבין כמה נשתמש במתקן הכדורסל שלנו. אם מתקן הסל נקנה בשביל הפאן, כבילוי בשעות הפנאי בעיקר, ניתן לבחור כל מתקן סל שיראה לכם לנכון, כיוון שאינו עומד להישחק מהר בכל מקרה. ניתן להסתפק בלוח בסיסי שעשוי מתרכובת פלסטיק פשוטה.

    לעומת זאת, אם מתקן הכדורסל נקנה לצרכי אימון וכוונות תחרותיות, חשוב מאוד להשקיע במתקן סל עם לוח מחוזק שיעמוד בעומס שנוצר בעקבות הטחות קבועות של הכדור בו. מדובר בלוח סל שעשוי מפולי-קרבונט, קראלון, פלסטיק אקרילי וכדומה, מה שישדרג את תגובת הכדור וחווית המשחק, ויעזור לסל להעריך ימים. יש לציין שבחירת חומר הלוח תצטרך להיות גם מותאמת למקום, שכן אם נבחר בלוח זכוכית הכדור יוחזר בקשת רחבה יותר, מה שיתאים למיקום גדול יותר. לעומת זאת לוח פלסטיק אקרילי או לוח פולי-קרבונט יחזירו את הכדור בקשת רחבה פחות, מה שיתאים גם למיקומים מוגבלים וקטנים יותר.



  3. בני כמה השחקנים?
    רוב האנשים שמחפשים מתקן כדורסל, מחפשים גם יכולת התאמה, כך שילדיהם יוכלו לגדול עם המטרה. 
    בימנו קל מאוד למצוא מתקנים כאלה, שכן רובם באים עם אפשרות כיוונון.

    כמעט כל ליגות הכדורסל לנוער מציבות יעד גובה ל-2.43 מ' ומעלה, ללא קשר לגיל. מלבד המטרה עצמה, הציוד שמשתנה הוא גודל הכדור. ילדים צעירים יותר משתמשים בכדור קטן יותר, אך עדיין ישחקו עם מתקן בגובה של 2.43 מ' עד 2.6 מ' עד שהם מגיעים לגיל 11-12 בערך. בנוסף, גדלי הכדורסל שונים גם עבור גברים ונשים, אפילו ברמת המקצוענים.

    כדי שבכל זאת, מתקן הסל יהיה כמה שיותר מותאם לכדור שהילד משחק איתו, ניתן להתאים את קוטר הסל. לילדים בגיל הגן, קוטר הסל צריך להיות 25-30 ס"מ. לילדים עד גיל 9, קוטר 30-45 ס"מ, בהתאם לגובה הילד. ילדים גדולים יותר יוכלו להתקדם לקוטר סטנדרטי של 45-45.7 ס"מ.
    כמובן, יש גם דגמים שמותאמים ספציפית.

    אם מדובר במבוגרים, רצוי לשאוף לגובה הסטנדרטי של מתקן שיתכוונן ל3.05 ס"מ.


     
  4. כמה אתם מוכנים להשקיע?
    בסופו של דבר, התקציב לרוב יקבע את גודל היעד שלכם. חלקכם אולי ירצו לבחור שאיש מקצוע יתקין את מתקן הכדורסל, מה שכמובן יוסיף להוצאות.

    המחירים המוצעים באתר נעים בין 1000 ל3500 ש"ח, כמובן שמתקני סל מקצועיים יותר ינועו למחיר הגבוה יותר. אך גם במחיר של כ-1500 ניתן למצוא אופציה מתכווננת עם לוח סל חזק.

     

אז זהו זה, עשינו סדר לפני הקנייה, ועכשיו אפשר להתחיל לבחור!
בהצלחה!

בהתאם לכללי האתיקה וסטנדרטים מוסריים בזכרון אסור להשתמש בביטויים פוגעניים ופוגעניים

השם לא יכול להיות פחות משני סמלים וארוך מ -100 סמלים

הביקורת נוספה בהצלחה!

היא תופיעה בעוד מספר רגעים.

בהתאם לכללי האתיקה וסטנדרטים מוסריים בזכרון אסור להשתמש בביטויים פוגעניים ופוגעניים

Name can't be less than 2 symbols and longer than 100 symbols

הביקורת נוספה בהצלחה!

היא תופיעה בעוד מספר רגעים.

גרוע!!! לשחק כדורסל בחצר מפריע לשכנים וממרר את חייהם! בשביל זה יש מגרשי משחקים! שכנים רעים לא חסר!

מיכל

18.10.2022 21:11:14